Nordic Truckcenter inleder ett rikstäckande samarbete med TOTAL Nordic. TOTAL är världens 4:e största globala energibolag och man är verksamma inom flera olika affärsområden, utöver fordonsindustrin.

Med detta nya samarbete så breddar Nordic Truckcenter sin produktportfölj i Sverige och kan nu erbjuda helhetslösningar för smörjmedel till sina servicepartners och kunder med egna verkstäder. Detta genom att kunna leverera olja i bulkvolymer som lagras på tank. Det kombinerat med möjligheten till pejling av volymen i tanken gör att kunden kan lämna över hela ansvaret till Nordic Truckcenter och TOTAL som levererar både påfyllning och tömning av tankar genom sina väl utbyggda logistiklösningar.

– Med detta samarbete så tar vi ytterligare ett steg mot att vara våra kunders mest kompletta partner! TOTAL delar vår vision om högsta möjliga tillgänglighet för våra kunder och att kunna utöka vår produktportfölj med ännu en helhetslösning där enkelhet står i fokus känns helt rätt och fantastiskt roligt, säger Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter AB.

TOTAL är verksamma på alla kontinenter och har ca 100 000 medarbetare världen över inom affärsområdena fordon, industri, flyg, bitumen och specialvätskor. Man har flertalet omfattande samarbeten direkt med tillverkare inom fordonsindustrin och är bland annat produktleverantör för fabriksfyllnads till DAF fabriken i Holland.

– Att tillsammans med Nordic Truckcenter kunna leverera smörjmedel till DAF flottan i Sverige känns givetvis bra. Samtidigt är vi en helhetsleverantör och kan leverera på behov från mer eller mindre hela fordonsbranschen, oavsett fabrikat. Nordic Truckcenter kommer med sin försäljningsorganisation att fungera som vår förlängda arm samtidigt som vi genomför många aktiviteter tillsammans, berättar David Björk, försäljningschef för TOTALs fordonsdivision i Sverige.

För att ge samarbetet bästa möjliga start genomfördes en utbildning utav försäljningspersonalen på Nordic Truckcenter. Tekniska experter från TOTALs huvudkontor var på plats och ledde utbildningen tillsammans med TOTALs egen försäljningsorganisation.

– För oss är det viktigt att våra kunder kan känna sig trygga med oss och veta att vi kan det vi säljer, därför är utbildning en viktig del, säger Veronica Sköld. Vårt mål är att ha dem mest lönsamma kunderna i branschen och därför präglas våra satsningar av enkelhet, tillgänglighet och ett gott mått ”know-how”, avslutar Veronica.

TOTAL Marketing & Services

Marketing & Services utvecklar och marknadsför produkter, som huvudsakligen härrör från råolja. 31.000 anställda är representerade i 110 länder och produkter och tjänster erbjuds i 150 länder över hela världen. Varje dag är TOTAL Marketing & Services i kontakt med mer än 8 miljoner kunder inom ett nätverk bestående av över 16. 000 bensinstationer i 65 länder. Som världens fjärde största distributör av smörjmedel och ledande distributör av petroleumprodukter i Afrika driver TOTAL Marketing & Services 50 produktionsanläggningar över hela världen där man tillverkar smörjmedel, bitumen, tillsatser och specialvätskor.

TOTAL

TOTAL är en globalt integrerad energiproducent och leverantör. Man är ledande internationellt inom olja och gas, samt en betydande aktör på energimarknaden. Våra 98.000 anställda är drivande för en energi som är säkrare, renare, effektivare, innovativ och som ska vara tillgänglig för så många människor som möjligt. Som ansvarig företagsmedborgare fokuserar vi på att vår verksamhet, i mer än 130 länder världen över, konsekvent levererar ekonomiska, sociala och miljömässiga fördelar.

TOTAL Nordic kontakt

Media: 
Joakim Carlsson
+45 51 96 54 75 Joakim.carlsson@total.com

Cautionary note

This press release, from which no legal consequences may be drawn, is for information purposes only. The entities in which TOTAL S.A. directly or indirectly owns investments are separate legal entities. TOTAL S.A. has no liability for their acts or omissions. In this document, the terms “Total” and “Total Group” are sometimes used for convenience where general references are made to TOTAL S.A. and/or its subsidiaries. Likewise, the words “we”, “us” and “our” may also be used to refer to subsidiaries in general or to those who work for them.

This document may contain forward-looking information and statements that are based on a number of economic data and assumptions made in a given economic, competitive and regulatory environment. They may prove to be inaccurate in the future and are subject to a number of risk factors. Neither TOTAL S.A. nor any of its subsidiaries assumes any obligation to update publicly any forward-looking information or statement, objectives or trends contained in this document whether as a result of new information, future events or otherwise.